Műszaki vizsga

Kapcsolat:+36305301020

Nyitvatartás: Hétfő - Péntek, 06-18 óra

Szombathely, Puskás Tivadar utca 7.

Árainkról telefonon érdeklődjön!

Díjszabásunk részletesen

Időtartam: ~50 perc

Helyszínen váróhelyiségünkben megvárható.

Forduljon hozzánk bizalommal!

 

A műszaki vizsgára helyezés előtt, egy bizonyos előzetes műszaki átvizsgálást végzünk, ami mindenben megegyezik a műszaki vizsgálattal. Az előzetes vizsgálat során feltárt hibákat közöljük Önnel és ha kéri a javítást, azt minden esetben kedvezményes áron el is végezzük Önnek.  A javíttatást természetesen máshol is elvégeztetheti, de ebben az esetben a műszaki vizsga előtt újból elővizsgálatot kell végeznünk, melynek ismét szolgáltatási díja lesz.

Számunkra a legfontosabb, hogy Ön és családja a lehető legbiztonságosabb járművel közlekedjen és persze a közlekedés többi résztvevőjét se sodorja balesetveszélyes helyzetbe gépkocsija esetleges rossz műszaki állapota, nem várt meghibásodása miatt.

Ezért minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy az Ön járműve megfeleljen a biztonságos közlekedésre és nem utolsó sorban a Nemzeti Közlekedési Hatóság szigorú feltételeinek.

Műszaki vizsgához szükséges okmányok:

Személyes okiratok
  • személyi igazolvány (ideiglenes személyi igazolvány)
  • lakcímkártya
  • (új típusú vezetői engedély vagy útlevél lakcímkártyával)
Jármű irat
  • forgalmi engedély
Kötelező felelősségbiztosítást igazoló irat
  • befizetési bizonylat
  • számlakivonat
Meghatalmazás

Abban az esetben, ha nem a forgalmi engedély szerinti tulajdonos kéri a vizsgálatot.

Az írásos megbízásnak tartalmaznia kell a tulajdonos (üzembentartó) és a képviseleti jogosultsággal rendelkező személy azonosításához szükséges adatokat (név, személyi igazolvány szám, lakcím, születési dátum).

Céges eljárás esetén
  • aláírási címpéldány
  • cégbírósági bejegyzés (cégkivonat)

Céges eljárás során szükséges a meghatalmazás, ha nem az aláírásra jogosult kéri a vizsgálatot!

Műszaki vizsga követelményei

  • Fék
    A fékek hatásfokát fékpadon ellenőrizzük. Az első és a hátsó fékberendezéseknek közel egyformán kell fogniuk. Fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelő hatásfokkal működjenek! A jobb és baloldali kerekek fékerőkülönbsége maximum 30 százalék lehet. A kéziféknek dupla szerepe van a gépkocsiban: álló helyzetben rögzít és meghibásodott lábfék esetén fékez, ezért fontos, hogy hibátlanul működjön. A műszaki vizsga során a fékellenőrzéskor nemcsak a fékerőeltérést vizsgáljuk, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél érjük el az adott fékhatást. Fény derülhet arra, hogy gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg a fékpofák, féktárcsák, fékbetétek vagy fékdobok rossz állapotban vannak.
  • Lengéscsillapító
    A lengéscsillapítók vizsgálatát próbapadon ellenőrizzük. Szakembereink a gépkocsi kerekeivel felállnak a lengéscsillapító-vizsgáló padra. A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba. A rázás után megvizsgálja, hogy mennyi idő alatt, és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék az alapállapotba. A próbapad a mért értéket százalékban mutatja nekünk, és egyben azt is jelzi, hogy a mérés eredménye megfelel-e az előírtaknak vagy sem.
  • Futómű
    A vizsgálatot csápos emelő segítségével végezzük szervizeinkben, mely során megemeljük a gépkocsit. A vizsgálat során a kormányművet, az összes gömbfejet, gumiszilentet, porvédőgumit ellenőrzünk. A legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak, és a futómű gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva.
  • Kipufogórendszer
    A kipufogórendszer nem lehet nagyon elrozsdált, a kipufogógáz nem szivároghat. Ha lyukas vagy kifúj a kipufogó, biztos, hogy a gépkocsi nem felel meg a vizsgakövetelménynek. A katalizátornak is megfelelően kell működnie.
  • Szélvédő
    Az első szélvédőn semmiféle, még enyhe repedés sem lehet. Kőfelpattanás nyoma csak abban az esetben engedélyezett a műszaki vizsgán, ha az javítva van. A gépjármű első két oldalablakát nem lehet fóliázni, a többit viszont igen. Ha pótféklámpa van a gépkocsin és a hátsó szélvédő fóliázott, akkor a féklámpa helyét ki kell vágni.
  • Pótféklámpa
    Utólagos pótféklámpa-felszerelésnél olyan probléma szokott előfordulni, hogy a lámpa nincs ráragasztva az üvegre, ezért visszatükröződik az utastérbe a fénye, ami nem megengedett.
  • Felületi horpadások, sérülések
    A gépkocsinak esztétikai szempontból is meg kell felelnie a műszaki vizsgán.  Karambolból származó karosszériasérülések nem megengedettek, de kisebb horzsolások, sérülések felett elnéznek.
  • Korrózió
    A gépjárművön sehol nem lehet nagyon elrozsdált felület. A futómű, a felfügesztési pontok, a teherviselő részek ellenőrzésére nagy hangsúlyt fektetnek.
  • Ülések, biztonsági övek
    Az ülések nem lóghatnak, nem mozoghatnak, azoknak működőképesnek és állíthatónak kell lenniük. A biztonsági öveknek a működőképessége és biztos ki-be kapcsolhatósága is elengedhetetlen követelmény.
  • Világító, fény- és hangjelző berendezések
    A műszaki vizsga során minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve, tehát ha van ködlámpa, akkor annak is. Az indexek sárga fénnyel villogjanak. A műszerfalon lévő ellenőrző lámpák egyike sem világíthat! Ha valamelyik világít, az hibára utal, amit meg kell szüntetni! A kürt szóljon, az ablaktörlő működjön.
  • Gumiabroncs és felni
    Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, a vizsgán elkérhetik a műbizonylatot. A gumik nem lehetnek kopottak. A bordáknak 1,6 mm-nél mélyebbnek kell lenniük. Minden keréken azonos méretű gumiabroncs kötelező.
  • Kötelező kiegészítők
    Pótkerék, biztonsági mellény, defektjavító készlet, egészségügyi csomag, izzókészlet, elakadásjelző háromszög.
RITMO Műhely - Vasi TK Bt. - Magyar